Calafiori (stânga) a încercat să folosească prosopul portarului Nick Pope pentru a șterge mingea - Foto: THE SUN
În victoria lui Arsenal cu 2-1 asupra lui Newcastle în etapa a 6-a a Premier League, în noaptea de 28 septembrie, fanii au fost martori la o situație amuzantă și... ilegală din partea fundașului Riccardo Calafiori (Arsenal).
Mai exact, în minutul 28 al meciului, în timp ce se pregătea să execute o aruncare de la margine, Calafiori a alergat brusc direct spre poarta adversă.
A apucat rapid prosopul personal al portarului de la Newcastle, Nick Pope, apoi s-a întors pe margine cu intenția de a-l folosi pentru a curăța mingea.
Această acțiune neobișnuită nu a scăpat ochilor arbitrului. Regele terenului a pășit imediat înainte și i-a „confiscat” ferm prosopul din mâna jucătorului italian.
Motivul constă în regula 4 a IFAB - echipamentul și îmbrăcămintea jucătorilor. Conform acestei reguli, orice alt articol în afară de echipamentul de joc sau accesoriile legale (cum ar fi prosoape, sticle de apă, bavete...) nu este permis pe teren în timpul meciului, pentru a evita cauzarea de pericol sau afectarea jocului. Cu toate acestea, în acest caz, acestea sunt obiecte personale ale adversarului, așa că jucătorul de la Arsenal nu are dreptul să le folosească.
Calafiori a fost evident surprins și nedumerit de reacția arbitrului. După o ceartă nereușită, fundașul lui Arsenal a trebuit să accepte „opțiunea tradițională” de a șterge mingea cu propriul tricou înainte de a continua cu aruncarea de la margine.
În acest meci, Calafiori a început în defensivă, cu Gabriel, Mosquera și Timber. Fundașul născut în 2002 a avut o zi nu tocmai stelară și a trebuit să părăsească terenul în minutul 70 al meciului.
Sursă: https://tuoitre.vn/hau-ve-arsenal-lay-khan-mat-cua-doi-thu-de-lau-bong-20250929143436573.htm
Comentariu (0)