Vietnam.vn - Nền tảng quảng bá Việt Nam

"Tittar på" BYD Tai 3 till salu från 468 miljoner VND, kommer snart till Vietnam

På den kinesiska marknaden har BYD Tai 3 SUV-modellen ett prisintervall från 133 800 till 193 800 yuan (cirka 468–678 miljoner VND).

Báo Khoa học và Đời sốngBáo Khoa học và Đời sống01/05/2025

Tại Triển lãm Ô tô Thượng Hải 2025 hiện đang diễn ra tại Trung Quốc, hãng BYD đã lần đầu tiên mang mẫu xe BYD Tai 3 2025 mới đến trưng bày. Đây là mẫu ôtô điện đầu tiên của thương hiệu con Fangchengbao chuyên xe off-road thuộc hãng BYD. Tai 3 gia nhập dòng sản phẩm

På Shanghai Auto Show 2025, som just nu äger rum i Kina, har BYD för första gången visat upp nya BYD Tai 3 2025. Detta är den första elbilsmodellen från BYDs terrängbilsundermärke Fangchengbao. Tai 3 ansluter sig till produktlinjen.


Bao gồm các mẫu xe BYD Tai 3 hybrid cắm sạc dẫn động bốn bánh. Đồng thời, Tai 3 cũng là mẫu xe đã được BYD đăng ký bảo hộ kiểu dáng công nghiệp tại Việt Nam vào hồi tháng 3/2025. Do đó, sẽ không bất ngờ nếu mẫu xe điện này cũng được bán ở Việt Nam trong tương lai.

Inklusive BYD Tai 3 plug-in hybrid fyrhjulsdriven modell. Samtidigt är Tai 3 också en modell som BYD registrerade för industriellt designskydd i Vietnam i mars 2025. Därför är det inte förvånande om denna elbilsmodell även säljs i Vietnam i framtiden.

Trong tiếng Trung Quốc, cái tên

På kinesiska betyder namnet "Tai" titan. Så det är ingen överraskning att Tai 3 har en robust och något tung design som verkar vara inspirerad av bepansrade fordon. Den mest framträdande funktionen är de breda, utsvängda hjulhusen med djupa undersidor för att rymma vinklade hjulhuskåpor. Hjulhuskåporna är anslutna till det aggressiva främre stötfångarskyddet.

Tiếp theo đó là dải đèn LED chạy ban ngày kép, tương tự đèn báo rẽ tích hợp trên ốp gương chiếu hậu. Lưới tản nhiệt dựng đứng, cản trước/sau hình thang, đèn hậu mảnh và cửa khoang hành lý mở ngang cũng được trang bị cho xe. Trên cửa cốp còn có thêm một hộp chứa đồ giả lốp dự phòng theo phong cách xe việt dã.

Nästa är de dubbla LED-varselljusen, liknande blinkersen som är integrerade i backspegelns hölje. Den vertikala kylargrillen, trapetsformade stötfångare fram och bak, smala baklyktor och en horisontellt öppningsbar bagagelucka finns också på bilen. På bagageluckan finns också en extra förvaringsfack som imiterar ett reservdäck i stil med ett terrängfordon.

Bên dưới nắp ca-pô là cốp trước có dung tích 151 lít, có thể mở thông qua một nút bấm tích hợp trong lưới tản nhiệt. Bên trong xe, Tai 3 có phần truyền thống hơn với các chi tiết quen thuộc của dòng xe Bao như vô lăng to bản, cần số dạng xe tăng và các nút gạt pha lê.

Under huven finns ett 151-liters bagageutrymme fram, som kan öppnas via en knapp integrerad i grillen. Invändigt är Tai 3 mer traditionell med välkända Bao-detaljer som en stor ratt, tankformad växelspak och kristallbrytare.

Cụm điều khiển trung tâm kiểu cầu nối khá độc đáo, chứa một đèn pin phía bên người lái và một micro để hát karaoke phía bên hành khách.

Den unika mittkonsolen i bryggstil har en ficklampa på förarsidan och en karaokemikrofon på passagerarsidan.

Tất nhiên, Tai 3 sẽ không phải là một sản phẩm của BYD nếu thiếu công nghệ. Xe sở hữu màn hình cảm ứng trung tâm 15,6 inch, hệ thống giảm xóc thích ứng DiSus-C và hệ thống trợ lái cao cấp God’s Eye C. Thậm chí, xe còn đi kèm cả máy bay không người lái DJI. Đúng như tên gọi, Tai 3 là mẫu xe nhỏ nhất trong dòng sản phẩm của Fangchengbao.

Naturligtvis skulle Tai 3 inte vara en BYD-produkt utan teknik. Den har en 15,6-tums pekskärm i mitten, adaptiv DiSus-C-fjädring och det avancerade förarassistansystemet God's Eye C. Den levereras till och med med en DJI-drönare. Som namnet antyder är Tai 3 den minsta modellen i Fangchengbaos produktlinje.

Xe sở hữu kích thước dài x rộng x cao lần lượt 4.605 x 1.900 x 1.720 mm và chiều dài cơ sở 2.745 mm. So với đàn anh Bao 5, xe ngắn hơn 285 mm, hẹp hơn 70 mm và thấp hơn 200 mm trong khi chiều dài cơ sở kém 55 mm. Đây cũng là mẫu xe đầu tiên của Fangchengbao sử dụng khung gầm liền khối với hệ thống treo trước kiểu MacPherson và treo sau liên kết 5 điểm.

Bilen har måtten längd x bredd x höjd på 4 605 x 1 900 x 1 720 mm och en hjulbas på 2 745 mm. Jämfört med föregångaren Bao 5 är bilen 285 mm kortare, 70 mm smalare och 200 mm lägre medan hjulbasen är 55 mm kortare. Detta är också den första modellen av Fangchengbao som använder ett monocoque-chassi med MacPherson-framfjädring och 5-länkad bakfjädring.

Chưa hết, Tai 3 còn là mẫu xe đầu tiên của Fangchengbao sở hữu hệ dẫn động cầu sau RWD. Xe chỉ có một mô-tơ điện duy nhất, sản sinh công suất tối đa 218 mã lực và mô-men xoắn cực đại 310 Nm. Nhờ đó, xe có thể tăng tốc từ 0-100 km/h trong 7,9 giây và đạt tốc độ tối đa 201 km/h.

Inte bara det, Tai 3 är också den första modellen från Fangchengbao som har bakhjulsdrift med bakhjulsdrift. Bilen har bara en elmotor, som producerar en maximal kapacitet på 218 hästkrafter och ett maximalt vridmoment på 310 Nm. Tack vare det kan bilen accelerera från 0-100 km/h på 7,9 sekunder och nå en maxhastighet på 201 km/h.

Phiên bản dẫn động 4 bánh AWD của xe có thêm 1 mô-tơ điện phía trước, cho công suất tối đa 150 mã lực và mô-men xoắn cực đại 200 Nm. Phiên bản này có tổng công suất 421 mã lực và mô-men xoắn 510 Nm. Sức mạnh này cho phép xe tăng tốc từ 0-100 km/h trong 4,9 giây.

AWD-versionen av bilen har en extra elmotor framtill, som ger en maximal kapacitet på 150 hästkrafter och ett maximalt vridmoment på 200 Nm. Denna version har en total kapacitet på 421 hästkrafter och ett vridmoment på 510 Nm. Denna kraft gör att bilen kan accelerera från 0-100 km/h på 4,9 sekunder.

Tai 3 được trang bị pin lithium-sắt-photphat (LFP) dạng Blade của BYD với dung lượng 65,28 kWh ở bản RWD và 72,96 kWh ở bản AWD. Cả hai đều cung cấp phạm vi hoạt động 501 km theo chu trình thử nghiệm CLTC của Trung Quốc. Công suất sạc nhanh DC tối đa là 195 kW ở phiên bản RWD và 215 kW ở bản AWD, cho phép sạc từ 30% lên 80% trong 18 phút.

Tai 3 drivs av BYDs Blade litiumjärnfosfatbatteri (LFP) med en kapacitet på 65,28 kWh i bakhjulsdrivna versionen och 72,96 kWh i fyrhjulsdrivna versionen. Båda erbjuder en räckvidd på 501 km enligt Kinas CLTC-testcykel. Den maximala DC-snabbladdningskapaciteten är 195 kW i bakhjulsdrivna versionen och 215 kW i fyrhjulsdrivna versionen, vilket möjliggör en laddning från 30 % till 80 % på 18 minuter.

Tại thị trường Trung Quốc, mức giá xe BYD Tai 3 2025 dao động từ 133.800 - 193.800 Nhân dân tệ (khoảng 468 - 678 triệu đồng). Giống như các mẫu xe thuộc dòng sản phẩmBao, Tai 3 có thể được bán ra thị trường quốc tế dưới thương hiệu Denza.

På den kinesiska marknaden varierar priset för BYD Tai 3 2025 mellan 133 800 och 193 800 yuan (cirka 468–678 miljoner VND). Liksom modellerna i Bao-produktserien kan Tai 3 säljas på den internationella marknaden under varumärket Denza.

Video : Se detaljer om BYD Fang Cheng Bao Tai 3 2025.

Källa: https://khoahocdoisong.vn/soi-byd-tai-3-mo-ban-tu-468-trieu-dong-sap-ve-viet-nam-post269520.html


Kommentar (0)

No data
No data

I samma kategori

Besök U Minh Ha för att uppleva grön turism i Muoi Ngot och Song Trem
Vietnams lag uppflyttat till FIFA-ranking efter seger över Nepal, Indonesien i fara
71 år efter befrielsen behåller Hanoi sin kulturarvsskönhet i moderna flöden
71-årsdagen av huvudstadens befrielsedag - en inspiration för Hanoi att ta steget in i en ny era

Av samma författare

Arv

Figur

Företag

No videos available

Aktuella händelser

Politiskt system

Lokal

Produkt