Vietnam.vn - Nền tảng quảng bá Việt Nam

Vietnam'ın en uzun deniz geçiş köprüsünün inşaat alanının yakın çekimi

Hon Khoai Adası'na (Ca Mau) 18 kilometreden uzun deniz geçiş köprüsü projesinin inşaat sahası acilen tamamlanıyor. Tamamlandığında, bu köprü ülkenin en güney ucunda yeni bir stratejik trafik güzergahı olacak.

Báo Hà TĩnhBáo Hà Tĩnh19/11/2025

Hon Khoai Adası'na ( Ca Mau ) 18 km'den uzun deniz geçiş köprüsü projesinin inşaat sahası acilen tamamlanıyor. Tamamlandığında, bu proje ülkenin en güney ucunda yeni bir stratejik trafik güzergahı olacak.

Tuyến cầu đường vượt biển kết nối đất liền Cà Mau với đảo Hòn Khoai đang được đẩy nhanh tiến độ ngay từ những tháng đầu triển khai. Trong ảnh là đơn vị thi công dùng tàu chuyên dụng kéo sà lan hệ nổi Zack-up để phục vụ khoan thủy lực và thi công các mũi cọc ngoài khơi.
Anakara Ca Mau'yu Hon Khoai Adası'na bağlayan deniz geçiş köprüsü, hayata geçirilmesinin ilk aylarından bu yana hızla ilerliyor. Fotoğrafta, inşaat birimi, hidrolik sondaj ve açık deniz kazık çakma işlerinde kullanılmak üzere yüzen mavna Zack-up'ı çekmek için özel bir gemi kullanıyor.
Hướng tuyến cầu vượt biển Hòn Khoai.
Hon Khoai deniz geçiş köprüsünün güzergahı.
Cách đó không xa, đội ngũ kỹ sư - công nhân đang tiến hành đổ bê tông nhồi cọc dưới điều kiện thời tiết phức tạp và thủy triều thay đổi liên tục.
Çok uzakta olmayan bir yerde, mühendis ve işçilerden oluşan bir ekip, karmaşık hava koşulları ve sürekli değişen gelgitler altında beton kazıklar döküyor.
Khu vực khoan cọc cách đất liền gần 6 km, các công nhân đang thi công kết cấu thép hạng mục cọc nhồi.
Kazık delme sahası anakaradan yaklaşık 6 km uzaklıkta olup, işçiler kazık öğesinin çelik konstrüksiyonunu inşa etmektedir.
Bên trong đất liền, tại khu vực gần khu du lịch Khai Long, nhiều sà lan đã được tập kết tại công trình chờ tàu kéo ra khu vực thi công.
İç kesimlerde, Khai Long turistik alanının yakınında, inşaat alanına götürülecek römorkörleri bekleyen çok sayıda mavna inşaat alanında toplanmış durumda.
Tàu chuyên dụng kéo sà lan vận chuyển trạm trộn bê tông ra Hòn Khoai.
Beton karıştırma istasyonunu Hon Khoai'ye taşıyan özel gemi çekme mavnaları.
Sau gần 3 tháng thi công, nhiều thiết bị trọng yếu đã được đưa vào vận hành ổn định, đảm bảo thông số kỹ thuật để triển khai các bước tiếp theo.
Yaklaşık 3 aylık inşaat sürecinin ardından, bir sonraki adımların uygulanması için teknik parametrelerin sağlanması amacıyla birçok önemli ekipman istikrarlı bir şekilde çalışır hale getirildi.
Tại điểm kết nối với cao tốc Cà Mau - Đất Mũi, nhiều máy móc, thiết bị thi công đã được nhà thầu tập kết.
Ca Mau - Dat Mui karayolunun bağlantı noktasına yüklenici tarafından çok sayıda iş makinesi ve ekipmanı toplandı.
Máy móc chuyên dụng đang triển khai công tác san lấp mặt bằng phục vụ thi công.
İnşaat alanında şantiye tesviye çalışmaları özel makinelerle yapılıyor.
Lực lượng kỹ sư, tư vấn giám sát đang triển khai công tác dựng ống vách chuẩn bị cho thi công cọc khoan nhồi, một trong những hạng mục nền tảng để xây dựng thân cầu.
Köprü gövdesinin inşasında temel unsurlarından biri olan fore kazık imalatına hazırlık olarak muhafaza borularının dikilmesi işi, mühendisler ve denetleyici danışmanlar tarafından yürütülüyor.
Đây là giai đoạn đầu nên phần lớn thời gian được dành cho công tác chuẩn bị, thử nghiệm và kiểm tra kỹ thuật.
Bu başlangıç ​​aşaması olduğundan zamanın çoğu hazırlık, test ve teknik incelemeye harcanır.
Đơn vị thi công đang thực hiện thí nghiệm thử tải cọc khoan nhồi đường kính 1.500 mm theo phương pháp tự cân bằng tại vị trí cọc C5, trụ T00-01, với tải trọng thí nghiệm lên tới 754,29 tấn.
İnşaat birimi, C5 kazık pozisyonu, T00-01 kolonunda, kendi kendini dengeleme yöntemi kullanılarak 1.500 mm çapındaki fore kazık üzerinde, 754,29 tona kadar test yükü ile yük testi gerçekleştiriyor.
Theo chủ đầu tư, tuyến cầu được xây dựng theo tiêu chuẩn cầu vượt biển với tổng chiều dài hơn 18,22 km, gồm cầu chính dài 17,3 km và cầu nhánh kết nối lên đảo dài 0,87 km.
Yatırımcıya göre, köprü, 17,3 km uzunluğunda ana köprü ve adaya bağlanan 0,87 km uzunluğunda yan köprü olmak üzere toplam 18,22 km'den fazla uzunluğa sahip, deniz geçiş köprüsü standartlarına göre inşa ediliyor.
Công trình có mặt cắt rộng khoảng 17,5 m, quy mô 4 làn xe, tốc độ thiết kế 80 km/h. Điểm đầu dự án kết nối với đường cao tốc Cà Mau - Đất Mũi và đường Hồ Chí Minh tại xã Đất Mũi (huyện Ngọc Hiển), điểm cuối dừng tại điểm K10, bờ phía Đông đảo Hòn Khoai.
Proje, yaklaşık 17,5 m genişliğinde bir kesite, 4 şeride ve 80 km/sa tasarım hızına sahiptir. Projenin başlangıç ​​noktası, Dat Mui komünündeki (Ngoc Hien bölgesi) Ca Mau - Dat Mui otoyoluna ve Ho Chi Minh yoluna bağlanmakta olup, bitiş noktası Hon Khoai adasının doğu kıyısındaki K10 noktasında sona ermektedir.
Với chiều dài vượt biển kỷ lục, đây được đánh giá là cây cầu dài nhất Việt Nam và đứng thứ 3 Đông Nam Á.
Rekor deniz geçiş uzunluğuna sahip olan bu köprü, Vietnam'ın en uzun, Güneydoğu Asya'nın ise üçüncü en uzun köprüsü olarak kabul ediliyor.
Công trình có tổng vốn đầu tư khoảng 100.000 tỷ đồng, thể hiện quyết tâm lớn trong việc khai mở tiềm năng kinh tế - xã hội tại vùng địa đầu cực Nam.
Toplam yatırım sermayesi yaklaşık 100 milyar VND olan proje, en güneydeki bölgenin sosyo-ekonomik potansiyelinin açığa çıkarılması konusunda büyük bir kararlılığın göstergesidir.
Cầu đường vượt biển Hòn Khoai, khi hoàn thành, sẽ không chỉ rút ngắn khoảng cách ra đảo mà còn mở ra cánh cửa mới cho giao thương quốc tế, phát triển logistics, tạo nền tảng để Cà Mau bứt phá trong giai đoạn tới. Đây cũng được xem là bước đi chiến lược trong tiến trình khai thác tiềm năng biển đảo và củng cố năng lực kết nối của vùng cực Nam Tổ quốc.
Hon Khoai deniz geçiş yolu ve köprüsü tamamlandığında, adaya olan mesafeyi kısaltmakla kalmayacak, aynı zamanda uluslararası ticaret için yeni bir kapı açacak, lojistiği geliştirecek ve Ca Mau'nun önümüzdeki dönemde atılım yapması için bir temel oluşturacaktır. Bu aynı zamanda, deniz ve adaların potansiyelinden yararlanma ve Anavatan'ın en güneydeki bölgesinin bağlantı kapasitesini güçlendirme sürecinde stratejik bir adım olarak kabul edilmektedir.
Phối cảnh cầu vượt biển Hòn Khoai: Nguồn: Bộ Quốc phòng.
Hon Khoai Deniz Geçiş Köprüsü'nün Perspektifi: Kaynak: Milli Savunma Bakanlığı.

Kaynak: https://baohatinh.vn/can-canh-cong-truong-du-an-cau-vuot-bien-dai-nhat-viet-nam-post299678.html


Yorum (0)

No data
No data

Aynı konuda

Aynı kategoride

Ho Chi Minh şehrinden Ba Den dağını 4. kez net ve nadiren görüyorum
Soobin'in MV Muc Ha Vo Nhan filminde Vietnam'ın güzel manzaralarına göz atın
Erken Noel süslemelerine sahip kahve dükkanları satışları artırıyor ve birçok genci cezbediyor
Çin'le deniz sınırına yakın olan adanın özelliği nedir?

Aynı yazardan

Miras

Figür

İşletme

Japonya'da Miss International 2025'te yarışan 80 güzelin ulusal kostümlerine hayranlıkla bakıyoruz

Güncel olaylar

Siyasi Sistem

Yerel

Ürün