Vietnam.vn - Nền tảng quảng bá Việt Nam

«Ser på» BYD Tai 3 til salgs fra 468 millioner VND, kommer snart til Vietnam

På det kinesiske markedet har BYD Tai 3 SUV-modellen en prisklasse fra 133 800 til 193 800 yuan (omtrent 468 til 678 millioner VND).

Báo Khoa học và Đời sốngBáo Khoa học và Đời sống01/05/2025

Tại Triển lãm Ô tô Thượng Hải 2025 hiện đang diễn ra tại Trung Quốc, hãng BYD đã lần đầu tiên mang mẫu xe BYD Tai 3 2025 mới đến trưng bày. Đây là mẫu ôtô điện đầu tiên của thương hiệu con Fangchengbao chuyên xe off-road thuộc hãng BYD. Tai 3 gia nhập dòng sản phẩm

På Shanghai Auto Show 2025, som for tiden finner sted i Kina, har BYD for første gang vist frem den nye BYD Tai 3 2025. Dette er den første elbilmodellen fra BYDs offroad-undermerke Fangchengbao. Tai 3 blir en del av produktlinjen.


Bao gồm các mẫu xe BYD Tai 3 hybrid cắm sạc dẫn động bốn bánh. Đồng thời, Tai 3 cũng là mẫu xe đã được BYD đăng ký bảo hộ kiểu dáng công nghiệp tại Việt Nam vào hồi tháng 3/2025. Do đó, sẽ không bất ngờ nếu mẫu xe điện này cũng được bán ở Việt Nam trong tương lai.

Inkludert BYD Tai 3 plug-in hybrid firehjulsdrevet modell. Samtidig er Tai 3 også en modell som BYD registrerte for industriell designbeskyttelse i Vietnam i mars 2025. Derfor vil det ikke være overraskende om denne elbilmodellen også selges i Vietnam i fremtiden.

Trong tiếng Trung Quốc, cái tên

På kinesisk betyr navnet «Tai» titan. Så det er ingen overraskelse at Tai 3 har en robust og noe tung design som ser ut til å være inspirert av pansrede kjøretøy. Det mest fremtredende trekket er de brede, utvidede hjulbuene med dype undersider for å gi plass til vinklede hjulbuedeksler. Hjulbuedekslene er koblet til det aggressive støtfangerdekselet foran.

Tiếp theo đó là dải đèn LED chạy ban ngày kép, tương tự đèn báo rẽ tích hợp trên ốp gương chiếu hậu. Lưới tản nhiệt dựng đứng, cản trước/sau hình thang, đèn hậu mảnh và cửa khoang hành lý mở ngang cũng được trang bị cho xe. Trên cửa cốp còn có thêm một hộp chứa đồ giả lốp dự phòng theo phong cách xe việt dã.

Neste er de doble LED-kjørelysene, som ligner på blinklysene som er integrert i bakspeilet. Den vertikale radiatorgrillen, trapesformede støtfangere foran og bak, slanke baklykter og en bagasjeromsdør som åpnes horisontalt er også utstyrt på bilen. På bagasjeromsdøren er det også en ekstra oppbevaringsboks som imiterer et reservehjul i stil med et terrengkjøretøy.

Bên dưới nắp ca-pô là cốp trước có dung tích 151 lít, có thể mở thông qua một nút bấm tích hợp trong lưới tản nhiệt. Bên trong xe, Tai 3 có phần truyền thống hơn với các chi tiết quen thuộc của dòng xe Bao như vô lăng to bản, cần số dạng xe tăng và các nút gạt pha lê.

Under panseret sitter det et 151-liters bagasjerom foran, som kan åpnes via en knapp integrert i grillen. Innvendig er Tai 3 mer tradisjonell med kjente Bao-detaljer som et stort ratt, tankformet girspak og krystallbrytere.

Cụm điều khiển trung tâm kiểu cầu nối khá độc đáo, chứa một đèn pin phía bên người lái và một micro để hát karaoke phía bên hành khách.

Den unike midtkonsollen i brostil huser en lommelykt på førersiden og en karaoke-mikrofon på passasjersiden.

Tất nhiên, Tai 3 sẽ không phải là một sản phẩm của BYD nếu thiếu công nghệ. Xe sở hữu màn hình cảm ứng trung tâm 15,6 inch, hệ thống giảm xóc thích ứng DiSus-C và hệ thống trợ lái cao cấp God’s Eye C. Thậm chí, xe còn đi kèm cả máy bay không người lái DJI. Đúng như tên gọi, Tai 3 là mẫu xe nhỏ nhất trong dòng sản phẩm của Fangchengbao.

Tai 3 ville selvsagt ikke vært et BYD-produkt uten teknologi. Den har en 15,6-tommers sentral berøringsskjerm, adaptiv DiSus-C-fjæring og det avanserte førerassistansesystemet God's Eye C. Den leveres til og med med en DJI-drone. Som navnet antyder, er Tai 3 den minste modellen i Fangchengbaos produktlinje.

Xe sở hữu kích thước dài x rộng x cao lần lượt 4.605 x 1.900 x 1.720 mm và chiều dài cơ sở 2.745 mm. So với đàn anh Bao 5, xe ngắn hơn 285 mm, hẹp hơn 70 mm và thấp hơn 200 mm trong khi chiều dài cơ sở kém 55 mm. Đây cũng là mẫu xe đầu tiên của Fangchengbao sử dụng khung gầm liền khối với hệ thống treo trước kiểu MacPherson và treo sau liên kết 5 điểm.

Bilen har dimensjoner på lengde x bredde x høyde på 4605 x 1900 x 1720 mm og en akselavstand på 2745 mm. Sammenlignet med forgjengeren Bao 5 er bilen 285 mm kortere, 70 mm smalere og 200 mm lavere, mens akselavstanden er 55 mm kortere. Dette er også den første modellen av Fangchengbao som bruker et monocoque-chassis med MacPherson-forhjulsoppheng og 5-ledds bakhjulsoppheng.

Chưa hết, Tai 3 còn là mẫu xe đầu tiên của Fangchengbao sở hữu hệ dẫn động cầu sau RWD. Xe chỉ có một mô-tơ điện duy nhất, sản sinh công suất tối đa 218 mã lực và mô-men xoắn cực đại 310 Nm. Nhờ đó, xe có thể tăng tốc từ 0-100 km/h trong 7,9 giây và đạt tốc độ tối đa 201 km/h.

Ikke bare det, Tai 3 er også den første modellen fra Fangchengbao som har bakhjulsdrift med bakhjulsdrift. Bilen har bare én elektrisk motor, som produserer en maksimal kapasitet på 218 hestekrefter og et maksimalt dreiemoment på 310 Nm. Takket være dette kan bilen akselerere fra 0-100 km/t på 7,9 sekunder og nå en toppfart på 201 km/t.

Phiên bản dẫn động 4 bánh AWD của xe có thêm 1 mô-tơ điện phía trước, cho công suất tối đa 150 mã lực và mô-men xoắn cực đại 200 Nm. Phiên bản này có tổng công suất 421 mã lực và mô-men xoắn 510 Nm. Sức mạnh này cho phép xe tăng tốc từ 0-100 km/h trong 4,9 giây.

AWD-versjonen av bilen har en ekstra elektrisk motor foran, som gir en maksimal kapasitet på 150 hestekrefter og et maksimalt dreiemoment på 200 Nm. Denne versjonen har en total kapasitet på 421 hestekrefter og et dreiemoment på 510 Nm. Denne kraften lar bilen akselerere fra 0-100 km/t på 4,9 sekunder.

Tai 3 được trang bị pin lithium-sắt-photphat (LFP) dạng Blade của BYD với dung lượng 65,28 kWh ở bản RWD và 72,96 kWh ở bản AWD. Cả hai đều cung cấp phạm vi hoạt động 501 km theo chu trình thử nghiệm CLTC của Trung Quốc. Công suất sạc nhanh DC tối đa là 195 kW ở phiên bản RWD và 215 kW ở bản AWD, cho phép sạc từ 30% lên 80% trong 18 phút.

Tai 3 drives av BYDs Blade litium-jern-fosfat (LFP)-batteri med en kapasitet på 65,28 kWh i bakhjulsdriftsversjonen og 72,96 kWh i firehjulsdriftsversjonen. Begge tilbyr en rekkevidde på 501 km på Kinas CLTC-testsyklus. Maksimal DC-hurtigladekapasitet er 195 kW i bakhjulsdriftsversjonen og 215 kW i firehjulsdriftsversjonen, noe som gir en lading fra 30 % til 80 % på 18 minutter.

Tại thị trường Trung Quốc, mức giá xe BYD Tai 3 2025 dao động từ 133.800 - 193.800 Nhân dân tệ (khoảng 468 - 678 triệu đồng). Giống như các mẫu xe thuộc dòng sản phẩmBao, Tai 3 có thể được bán ra thị trường quốc tế dưới thương hiệu Denza.

På det kinesiske markedet varierer prisen på BYD Tai 3 2025 fra 133 800–193 800 yuan (omtrent 468–678 millioner VND). I likhet med modellene i Bao-produktserien kan Tai 3 selges på det internasjonale markedet under merket Denza.

Video : Se detaljer om BYD Fang Cheng Bao Tai 3 2025.

Kilde: https://khoahocdoisong.vn/soi-byd-tai-3-mo-ban-tu-468-trieu-dong-sap-ve-viet-nam-post269520.html


Kommentar (0)

No data
No data

I samme kategori

Besøk U Minh Ha for å oppleve grønn turisme i Muoi Ngot og Song Trem
Vietnam-laget rykket opp til FIFA-rangering etter seier over Nepal, Indonesia i fare
71 år etter frigjøringen beholder Hanoi sin historiske skjønnhet i den moderne flyten
71-årsjubileet for hovedstadens frigjøringsdag – en inspirasjon for at Hanoi skal kunne gå inn i den nye æraen

Av samme forfatter

Arv

Figur

Forretninger

No videos available

Aktuelle hendelser

Det politiske systemet

Lokalt

Produkt