Vietnam.vn - Nền tảng quảng bá Việt Nam

Prim-plan al șantierului celui mai lung pod maritim din Vietnam

Șantierul proiectului de pod maritim de peste 18 km către insula Hon Khoai (Ca Mau) este în construcție urgentă. După finalizare, acesta va reprezenta o nouă rută strategică de trafic în partea cea mai sudică a țării.

Báo Hà TĩnhBáo Hà Tĩnh19/11/2025

Șantierul proiectului de pod maritim de peste 18 km către insula Hon Khoai ( Ca Mau ) este în construcție urgentă. După finalizare, acesta va reprezenta o nouă rută strategică de trafic în partea cea mai sudică a țării.

Tuyến cầu đường vượt biển kết nối đất liền Cà Mau với đảo Hòn Khoai đang được đẩy nhanh tiến độ ngay từ những tháng đầu triển khai. Trong ảnh là đơn vị thi công dùng tàu chuyên dụng kéo sà lan hệ nổi Zack-up để phục vụ khoan thủy lực và thi công các mũi cọc ngoài khơi.
Podul maritim care leagă continentul Ca Mau de insula Hon Khoai și-a accelerat progresul încă din primele luni de la implementare. În fotografie, unitatea de construcții folosește o navă specializată pentru a tracta barja plutitoare Zack-up, utilizată pentru foraj hidraulic și construcția de piloți marin.
Hướng tuyến cầu vượt biển Hòn Khoai.
Traseul podului de trecere a mării Hon Khoai.
Cách đó không xa, đội ngũ kỹ sư - công nhân đang tiến hành đổ bê tông nhồi cọc dưới điều kiện thời tiết phức tạp và thủy triều thay đổi liên tục.
Nu departe, o echipă de ingineri și muncitori toarnă piloți de beton în condiții meteorologice complexe și cu maree în continuă schimbare.
Khu vực khoan cọc cách đất liền gần 6 km, các công nhân đang thi công kết cấu thép hạng mục cọc nhồi.
Zona de foraj a piloților se află la aproape 6 km de continent, muncitorii construind structura de oțel a pilotului forat.
Bên trong đất liền, tại khu vực gần khu du lịch Khai Long, nhiều sà lan đã được tập kết tại công trình chờ tàu kéo ra khu vực thi công.
În interior, lângă zona turistică Khai Long, multe barje s-au adunat la șantier, așteptând remorcherele care să le ducă în zona de construcție.
Tàu chuyên dụng kéo sà lan vận chuyển trạm trộn bê tông ra Hòn Khoai.
Barje specializate pentru remorcarea navelor, care transportă stația de amestecare a betonului către Hon Khoai.
Sau gần 3 tháng thi công, nhiều thiết bị trọng yếu đã được đưa vào vận hành ổn định, đảm bảo thông số kỹ thuật để triển khai các bước tiếp theo.
După aproape 3 luni de construcție, multe echipamente cheie au fost puse în funcțiune stabilă, asigurând parametrii tehnici pentru implementarea următorilor pași.
Tại điểm kết nối với cao tốc Cà Mau - Đất Mũi, nhiều máy móc, thiết bị thi công đã được nhà thầu tập kết.
La punctul de legătură cu autostrada Ca Mau - Dat Mui, antreprenorul a adunat numeroase mașini și echipamente de construcții.
Máy móc chuyên dụng đang triển khai công tác san lấp mặt bằng phục vụ thi công.
Utilaje specializate execută lucrări de nivelare a șantierului pentru construcții.
Lực lượng kỹ sư, tư vấn giám sát đang triển khai công tác dựng ống vách chuẩn bị cho thi công cọc khoan nhồi, một trong những hạng mục nền tảng để xây dựng thân cầu.
Inginerii și consultanții de supraveghere efectuează lucrările de montaj a țevilor de tubaj în pregătirea construcției piloților forați, unul dintre elementele de fundație pentru construirea corpului podului.
Đây là giai đoạn đầu nên phần lớn thời gian được dành cho công tác chuẩn bị, thử nghiệm và kiểm tra kỹ thuật.
Aceasta este etapa inițială, așa că cea mai mare parte a timpului este petrecută cu pregătirea, testarea și inspecția tehnică.
Đơn vị thi công đang thực hiện thí nghiệm thử tải cọc khoan nhồi đường kính 1.500 mm theo phương pháp tự cân bằng tại vị trí cọc C5, trụ T00-01, với tải trọng thí nghiệm lên tới 754,29 tấn.
Unitatea de construcții efectuează un test de sarcină pe un pilot forat cu diametrul de 1.500 mm, utilizând metoda autoechilibrării, la poziția pilotului C5, coloana T00-01, cu o sarcină de testare de până la 754,29 tone.
Theo chủ đầu tư, tuyến cầu được xây dựng theo tiêu chuẩn cầu vượt biển với tổng chiều dài hơn 18,22 km, gồm cầu chính dài 17,3 km và cầu nhánh kết nối lên đảo dài 0,87 km.
Potrivit investitorului, podul este construit conform standardelor pentru poduri maritime, cu o lungime totală de peste 18,22 km, inclusiv un pod principal lung de 17,3 km și un pod secundar lung de 0,87 km care face legătura cu insulă.
Công trình có mặt cắt rộng khoảng 17,5 m, quy mô 4 làn xe, tốc độ thiết kế 80 km/h. Điểm đầu dự án kết nối với đường cao tốc Cà Mau - Đất Mũi và đường Hồ Chí Minh tại xã Đất Mũi (huyện Ngọc Hiển), điểm cuối dừng tại điểm K10, bờ phía Đông đảo Hòn Khoai.
Proiectul are o secțiune transversală de aproximativ 17,5 m lățime, cu 4 benzi și o viteză de proiectare de 80 km/h. Punctul de plecare al proiectului se conectează la autostrada Ca Mau - Dat Mui și la drumul Ho Chi Minh din comuna Dat Mui (districtul Ngoc Hien), punctul final oprindu-se în punctul K10, țărmul estic al insulei Hon Khoai.
Với chiều dài vượt biển kỷ lục, đây được đánh giá là cây cầu dài nhất Việt Nam và đứng thứ 3 Đông Nam Á.
Cu o lungime record de traversare a mării, acesta este considerat cel mai lung pod din Vietnam și al treilea ca lungime din Asia de Sud-Est.
Công trình có tổng vốn đầu tư khoảng 100.000 tỷ đồng, thể hiện quyết tâm lớn trong việc khai mở tiềm năng kinh tế - xã hội tại vùng địa đầu cực Nam.
Proiectul are un capital total de investiție de aproximativ 100.000 de miliarde VND, demonstrând o mare determinare în valorificarea potențialului socio-economic din regiunea cea mai sudică.
Cầu đường vượt biển Hòn Khoai, khi hoàn thành, sẽ không chỉ rút ngắn khoảng cách ra đảo mà còn mở ra cánh cửa mới cho giao thương quốc tế, phát triển logistics, tạo nền tảng để Cà Mau bứt phá trong giai đoạn tới. Đây cũng được xem là bước đi chiến lược trong tiến trình khai thác tiềm năng biển đảo và củng cố năng lực kết nối của vùng cực Nam Tổ quốc.
Drumul și podul maritim Hon Khoai, odată finalizate, nu numai că vor scurta distanța până la insulă, dar vor deschide și o nouă cale pentru comerțul internațional, vor dezvolta logistica și vor crea o bază pentru ca Ca Mau să facă un progres important în perioada următoare. Acesta este, de asemenea, considerat un pas strategic în procesul de exploatare a potențialului mării și al insulelor și de consolidare a capacității de conectivitate a regiunii celei mai sudice a Patriei.
Phối cảnh cầu vượt biển Hòn Khoai: Nguồn: Bộ Quốc phòng.
Perspectiva podului maritim Hon Khoai: Sursa: Ministerul Apărării Naționale.

Sursă: https://baohatinh.vn/can-canh-cong-truong-du-an-cau-vuot-bien-dai-nhat-viet-nam-post299678.html


Comentariu (0)

No data
No data

Pe aceeași temă

În aceeași categorie

A patra oară când am văzut muntele Ba Den clar și rar din orașul Ho Chi Minh
Bucură-te de peisajele frumoase ale Vietnamului la bordul navei MV Muc Ha Vo Nhan a lui Soobin
Cafenelele cu decorațiuni de Crăciun timpurii fac vânzările să crească vertiginos, atrăgând mulți tineri
Ce este special la insula de lângă granița maritimă cu China?

De același autor

Patrimoniu

Figura

Afaceri

Admirând costumele naționale a 80 de frumuseți care concurează la Miss International 2025 în Japonia

Evenimente actuale

Sistem politic

Local

Produs