Vietnam.vn - Nền tảng quảng bá Việt Nam

Inside the 88-year-old tunnel that collapsed, paralyzing the North-South railway

Thành NguyễnThành Nguyễn14/04/2024

Performed by: Trung Thi

(Dan Tri) - More than 200 cubic meters of rock and soil fell into the Bai Gio railway tunnel ( Khanh Hoa province), paralyzing the North-South railway line. As of the afternoon of April 13, authorities were still unable to clear the tunnel.

Bên trong hầm 88 năm tuổi bị sạt lở khiến đường sắt Bắc - Nam tê liệt - 1
Workers are welding and reinforcing steel frames at the landslide area in Bai Gio tunnel. Meanwhile, the landslide continues, making troubleshooting and tunnel clearance difficult and dangerous.
Bên trong hầm 88 năm tuổi bị sạt lở khiến đường sắt Bắc - Nam tê liệt - 2
Bai Gio Tunnel (in Dai Lanh commune, Van Ninh district, Khanh Hoa province) is about 900m long, built by the French more than 90 years ago, and completed and put into use in 1936.
Bên trong hầm 88 năm tuổi bị sạt lở khiến đường sắt Bắc - Nam tê liệt - 3
The area of ​​the tunnel where the landslide occurred (red circle) (Photo: Google map).
Bên trong hầm 88 năm tuổi bị sạt lở khiến đường sắt Bắc - Nam tê liệt - 4
At noon on April 12, about 180 cubic meters of rock and soil suddenly fell into Bai Gio tunnel. The landslide was about 20 meters long, about 85 meters from the north entrance of the tunnel.
Bên trong hầm 88 năm tuổi bị sạt lở khiến đường sắt Bắc - Nam tê liệt - 5
Authorities have stepped in, and are expected to complete the reinforcement by the night of April 12. However, when the work was almost completed, a second landslide suddenly occurred with an estimated volume of about 50m3.
Bên trong hầm 88 năm tuổi bị sạt lở khiến đường sắt Bắc - Nam tê liệt - 6
There is underground water in this area so the remediation work is facing many difficulties.
Bên trong hầm 88 năm tuổi bị sạt lở khiến đường sắt Bắc - Nam tê liệt - 7
Mr. Le Quang Vinh, Director of Phu Khanh Railway Exploitation Branch, said that the landslides in this area continue, so it is not possible to determine the time to complete the repair work.
Bên trong hầm 88 năm tuổi bị sạt lở khiến đường sắt Bắc - Nam tê liệt - 8
Large steel bars continue to be transported inside by workers to serve the reinforcement of the tunnel.
Bên trong hầm 88 năm tuổi bị sạt lở khiến đường sắt Bắc - Nam tê liệt - 9
Authorities determined the location of the landslide in the tunnel under the National Highway 1 lane, the section running through Deo Ca. Traffic police of Khanh Hoa and Phu Yen provinces regulated and restricted vehicles passing through the landslide area, avoiding putting pressure on the railway tunnel area where the incident occurred.
Bên trong hầm 88 năm tuổi bị sạt lở khiến đường sắt Bắc - Nam tê liệt - 10
Many heavy vehicles were forced to turn around.
Bên trong hầm 88 năm tuổi bị sạt lở khiến đường sắt Bắc - Nam tê liệt - 11
Mr. Tran Minh Duy, Head of Customer Service Department, Nha Trang Railway Transport Branch, said that from noon on April 12 until now, the railway industry has supported the transfer of about 3,700 passengers from Tuy Hoa station (Phu Yen) to Gia station (Khanh Hoa) and vice versa.
Bên trong hầm 88 năm tuổi bị sạt lở khiến đường sắt Bắc - Nam tê liệt - 12
Mr. Thoai took the train from Nghe An to Nha Trang station (Khanh Hoa), said the transfer took more than 2 hours, the railway industry provided a lot of support to help the people. "This was an unexpected incident so the people happily accepted it. I hope the tunnel collapse incident will be resolved soon," Mr. Thoai said.
Bên trong hầm 88 năm tuổi bị sạt lở khiến đường sắt Bắc - Nam tê liệt - 13
Railway staff assist passengers with luggage. Mr. Nguyen Cong Thien, Head of Train SE12, said that passengers boarding the transfer train will be served free breakfast and lunch.

Comment (0)

No data
No data

Heritage

Figure

Business

No videos available

News

Political System

Local

Product