Vietnam.vn - Nền tảng quảng bá Việt Nam

Close-up of the construction site of the longest sea-crossing bridge in Vietnam

The construction site of the over 18km sea-crossing bridge project to Hon Khoai Island (Ca Mau) is under urgent construction. When completed, this will be a new strategic traffic route in the southernmost part of the country.

Báo Hà TĩnhBáo Hà Tĩnh19/11/2025

The construction site of the over 18km sea-crossing bridge project to Hon Khoai Island ( Ca Mau ) is under urgent construction. When completed, this will be a new strategic traffic route in the southernmost part of the country.

Tuyến cầu đường vượt biển kết nối đất liền Cà Mau với đảo Hòn Khoai đang được đẩy nhanh tiến độ ngay từ những tháng đầu triển khai. Trong ảnh là đơn vị thi công dùng tàu chuyên dụng kéo sà lan hệ nổi Zack-up để phục vụ khoan thủy lực và thi công các mũi cọc ngoài khơi.
The sea-crossing bridge connecting mainland Ca Mau with Hon Khoai Island has been speeding up its progress since the first months of implementation. In the photo, the construction unit uses a specialized ship to pull the floating barge Zack-up to serve hydraulic drilling and offshore pile construction.
Hướng tuyến cầu vượt biển Hòn Khoai.
Route of Hon Khoai sea-crossing bridge.
Cách đó không xa, đội ngũ kỹ sư - công nhân đang tiến hành đổ bê tông nhồi cọc dưới điều kiện thời tiết phức tạp và thủy triều thay đổi liên tục.
Not far away, a team of engineers and workers are pouring concrete piles under complex weather conditions and constantly changing tides.
Khu vực khoan cọc cách đất liền gần 6 km, các công nhân đang thi công kết cấu thép hạng mục cọc nhồi.
The pile drilling area is nearly 6 km from the mainland, workers are constructing the steel structure of the bored pile item.
Bên trong đất liền, tại khu vực gần khu du lịch Khai Long, nhiều sà lan đã được tập kết tại công trình chờ tàu kéo ra khu vực thi công.
Inland, near Khai Long tourist area, many barges have been gathered at the construction site waiting for tugboats to take them to the construction area.
Tàu chuyên dụng kéo sà lan vận chuyển trạm trộn bê tông ra Hòn Khoai.
Specialized ship towing barges transporting concrete mixing station to Hon Khoai.
Sau gần 3 tháng thi công, nhiều thiết bị trọng yếu đã được đưa vào vận hành ổn định, đảm bảo thông số kỹ thuật để triển khai các bước tiếp theo.
After nearly 3 months of construction, many key equipment have been put into stable operation, ensuring technical parameters for implementing the next steps.
Tại điểm kết nối với cao tốc Cà Mau - Đất Mũi, nhiều máy móc, thiết bị thi công đã được nhà thầu tập kết.
At the connection point with the Ca Mau - Dat Mui highway, many construction machines and equipment have been gathered by the contractor.
Máy móc chuyên dụng đang triển khai công tác san lấp mặt bằng phục vụ thi công.
Specialized machinery is carrying out site leveling work for construction.
Lực lượng kỹ sư, tư vấn giám sát đang triển khai công tác dựng ống vách chuẩn bị cho thi công cọc khoan nhồi, một trong những hạng mục nền tảng để xây dựng thân cầu.
Engineers and supervisory consultants are carrying out the work of erecting casing pipes in preparation for bored pile construction, one of the foundation items for building the bridge body.
Đây là giai đoạn đầu nên phần lớn thời gian được dành cho công tác chuẩn bị, thử nghiệm và kiểm tra kỹ thuật.
This is the initial stage so most of the time is spent on preparation, testing and technical inspection.
Đơn vị thi công đang thực hiện thí nghiệm thử tải cọc khoan nhồi đường kính 1.500 mm theo phương pháp tự cân bằng tại vị trí cọc C5, trụ T00-01, với tải trọng thí nghiệm lên tới 754,29 tấn.
The construction unit is conducting a load test on a 1,500 mm diameter bored pile using the self-balancing method at pile position C5, column T00-01, with a test load of up to 754.29 tons.
Theo chủ đầu tư, tuyến cầu được xây dựng theo tiêu chuẩn cầu vượt biển với tổng chiều dài hơn 18,22 km, gồm cầu chính dài 17,3 km và cầu nhánh kết nối lên đảo dài 0,87 km.
According to the investor, the bridge is built according to sea-crossing bridge standards with a total length of more than 18.22 km, including a 17.3 km long main bridge and a 0.87 km long branch bridge connecting to the island.
Công trình có mặt cắt rộng khoảng 17,5 m, quy mô 4 làn xe, tốc độ thiết kế 80 km/h. Điểm đầu dự án kết nối với đường cao tốc Cà Mau - Đất Mũi và đường Hồ Chí Minh tại xã Đất Mũi (huyện Ngọc Hiển), điểm cuối dừng tại điểm K10, bờ phía Đông đảo Hòn Khoai.
The project has a cross-section of about 17.5 m wide, with 4 lanes and a design speed of 80 km/h. The starting point of the project connects to the Ca Mau - Dat Mui highway and the Ho Chi Minh road in Dat Mui commune (Ngoc Hien district), the end point stops at point K10, the eastern shore of Hon Khoai island.
Với chiều dài vượt biển kỷ lục, đây được đánh giá là cây cầu dài nhất Việt Nam và đứng thứ 3 Đông Nam Á.
With a record sea-crossing length, this is considered the longest bridge in Vietnam and the third longest in Southeast Asia.
Công trình có tổng vốn đầu tư khoảng 100.000 tỷ đồng, thể hiện quyết tâm lớn trong việc khai mở tiềm năng kinh tế - xã hội tại vùng địa đầu cực Nam.
The project has a total investment capital of about 100,000 billion VND, demonstrating great determination in opening up the socio-economic potential in the southernmost region.
Cầu đường vượt biển Hòn Khoai, khi hoàn thành, sẽ không chỉ rút ngắn khoảng cách ra đảo mà còn mở ra cánh cửa mới cho giao thương quốc tế, phát triển logistics, tạo nền tảng để Cà Mau bứt phá trong giai đoạn tới. Đây cũng được xem là bước đi chiến lược trong tiến trình khai thác tiềm năng biển đảo và củng cố năng lực kết nối của vùng cực Nam Tổ quốc.
Hon Khoai sea-crossing road and bridge, when completed, will not only shorten the distance to the island but also open a new door for international trade, develop logistics, and create a foundation for Ca Mau to make a breakthrough in the coming period. This is also considered a strategic step in the process of exploiting the potential of the sea and islands and strengthening the connectivity capacity of the southernmost region of the Fatherland.
Phối cảnh cầu vượt biển Hòn Khoai: Nguồn: Bộ Quốc phòng.
Perspective of Hon Khoai sea-crossing bridge: Source: Ministry of National Defense.

Source: https://baohatinh.vn/can-canh-cong-truong-du-an-cau-vuot-bien-dai-nhat-viet-nam-post299678.html


Comment (0)

No data
No data

Same tag

Same category

Feast your eyes on the beautiful scenery of Vietnam in Soobin's MV Muc Ha Vo Nhan
Coffee shops with early Christmas decorations make sales soar, attracting many young people
What is special about the island near the maritime border with China?
Hanoi is bustling with flower season 'calling winter' to the streets

Same author

Heritage

Figure

Enterprise

The restaurant under the fruitful grape garden in Ho Chi Minh City is causing a stir, customers travel long distances to check in

News

Political System

Destination

Product